~ Cara menjinakkan kucing yang belum di jinak ~

~ ASSALAMUALAIKUM !! ~

Hai semua .. hari ni nak bagi korang tips sikit .. hehe .. seperti yang korang tengok dekat tajuk diatas .. CARA MENJINAKKAN KUCING YANG BELUM DI JINAK .. Ok maksud nye .. kucing yang tidak mempunyai tuan dan korang nak bela .. huhu

Ini adalah gambar hiasan saja yekk .. haha

~Firts sekali korang nampak je kucing tu .. korang terus puji depan dia .. cakap dia comel .. (kucing memang comel ..) mane la tau kucing tu jenis yang suka di puji dan lepas tu dia datang dekat korang kan .. kan dah boleh belai tu ..huhu



~lepas tu korang memberanikan diri korang untuk megusap atau membelai kepala atau badan dia .. tapi kalau dia lari .. pandai2 la pujuk .. hehe (dah macam orang .. hehe .. Hey kucing pon ada perasaan tau..)



~Boleh jugak kalau korang buat bunyi yang selalu kita buat bunyi untuk bagi kucing makan tu .. ha bunyi tu la .. maybe cara tu boleh membuatkan kucing tersebut terpedaya .. hehe



~lepas tu .. Ha korang letak la makanan .. mane tahu .. kalau kucing tu lapar .. dia boleh makan .. dan dengan kesempatan tu korang belai la dia .. (kan dah jinak tu) tapi ada jugak kucing yang lari waktu kita nak belai dia .. so pandai2 la korang .. hehe



~Ha dan last sekali .. korang menyamar jadi kucing .. buat bunyi kucing dekat kucing tu .. bila kucing tu datang dekat dengan korang .. korang belai la .. hehe jangan sampai penyamaran terbongkar .. karang lari lintang pukang kucing tu .. bila tengok korang sebenarnya manusia .. haha



Ok jujur aku cakap.. sebenarnya aku merepek je ni .. aku tengah boring .. tu yang aku wat cerita macam ni .. hehe .. tapi kalau korang nak ikut apa yang aku tulis kat atas tu .. pun boleh .. tapi kalau tak menjadi jangan salah kan aku .. hehehe


P/S : SAYA SAYANG KUCING !! .. ANDA BILA LAGI ?? .. HEHE

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

~ Cara mengubati kucing yang terkena virus ~

~ Mandikan Kucing ~