~ Kehidupan budak STPM hahaha ~



Assalamualaikum semua !!!


Nak bagitahu yang sejak masuk STPM nie , aku memang tak ada masa nak baca buku , sikit-sikit buat PBS , PBS form 6 nie tak sama ye dengan form 1,2, 3 tu .. kitaorang punya PBS kena buat kerja kursus , menemu ramah orang yang kita nak temu ramah .. contoh macam kalau korang buat tentang masyarakat Jawa , korang kena cari masyarakat Jawa dan temu ramah dia , tanya dia pasal sejarah kedatangan Jawa , adat budaya orang Jawa , loghat bahasa orang Jawa dan sebagainya ..

Nak jadikan cerita naik je form 6 atas korang akan jadi sibuk sesibuk sibuknya (nampak tak bertapa sibuknya .. haha) dan PBS korang bukan hanya subjek sejarah ye .. subjek BM,SEJ, PENGAJIAN AM (PAM) , PENGAJIAN PERNIAGAAN (PP) .. itu subjek aku .. subjek kome aku tak tahu la kan hehe ..

Dan secara konklusinya, kerja aku masuk sem 2 asyik makan je .. makanan pun dah tak larat nak tengok aku haha .. Bapak aku pernah cakap semua tempat belajar susah .. mana ada tempat belajar yang senang, jadi kita perlu la berusaha dengan lebih gigih lagi untuk kita berjaya di dunia dan akhirat ..





P/S : YOU CAN DO IT JANNAH !!!!

Ulasan

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

~ Cara menjinakkan kucing yang belum di jinak ~

~ Cara mengubati kucing yang terkena virus ~

~ Mandikan Kucing ~