Tips bagi kucing dengar arahan kita

Assalamualaikum

tajuk hari ini sangat menarik..sejak akhir-akhir ini ramai rakyat Malaysia suka membela haiwan peliharaan.. antaranya kucing laaa..

kadang-kadang ramai juga rakyat Malaysia yang mungkin tertekan la juga dengan kucing tersebut kerana tidak mendengar arahan tuannya.. antaranya dah sediakan tempat berak, dia masih berak merata-rata di dalam atau luar rumah.. Sesetengah manusia berpendapat bahawa haiwan tak ada akal hanya mempunyai otak sahaja.. ok memang betul itu .. TAPI ada satu cara macam mana nak bagi haiwan ini dengar arahan kita..

PERTAMA

pastikan anda bela kucing tersebut sewaktu dia keluar daripada perut ibunya..

KEDUA

banyakkan bercakap dengan kucing tersebut sejak dari dia lahir lagi sehingga la dia sudah besar (walaupun anda dengar macam tak betul je orang yang menulis blog ini.. hahahaha tak percaya cuba la dulu)

KETIGA

dan akhirnya kucing tersebut akan dengar arahan kita


jika kita ajar kucing kita berak di dalam bekas sejak lahir lagi dia akan faham kata-kata kita.. tapi kucing aku ini pelik sikit, dia lebih suka berak kencing di luar rumah kawasan semak, daripada dia kencing berak di dalam bilik air (rumah aku tak ada bekas berak, aku ajar kucing aku sendiri berak kencing dalam bilik air)


gambar apit kencing dalam bilik air ... hahahaahaha (apit muka tak puas hati)


apit nak baca Harry Potter la... 


zaman apit muda-muda.. waktu ini mata apit masih warna kuning jadi umur apit dalam satu tahun lebih kebawah.. bila umur apit dua tahun ke atas mata apit bertukar warna hijau..
 

TAPI kan sebenarnya kucing ini faham je kata-kata kita, CUMA dia berlakon tak nak faham.. sama la macam apit ni, faham buat-buat tak faham.. menyampah iolls selamat muka comel tau hahahaha

kbye2

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

~ Cara menjinakkan kucing yang belum di jinak ~

~ Cara mengubati kucing yang terkena virus ~

~ Mandikan Kucing ~